sobota, 6 lipca 2013

Zapiekane jajka

Dziś rano pogoda nie nastrajała do jakiejkolwiek aktywności na świeżym powietrzu więc w głowie zrodził się plan - dobre śniadanko na ciepło, a później zakopanie się z książką pod kocykiem :) Szybki przegląd lodówki i wynik: jajka, oliwki, kapary, pomidory i szynka szwardzwaldzka. Wniosek: jajka na ciepło z piekarnika to jest to!

Składniki na śniadanie dla dwóch osób:

- 4 jajka
- 4 plasterki szynki szwardzwaldzkiej (ta z Lidla jest świetna)
- 1 pomidor
- czarne oliwki 
- kapary w zalewie
- pieprz
- szczypiorek do dekoracji

Piekarnik nastawiłam na 150st. C, pomidora obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę a oliwki pokroiłam w ćwiartki. Do każdej z kokilek włożyłam po plasterku szynki - owijając go wokół ścianek naczynia. Do dwóch z nich na dno wsypałam oliwki ( nie przepadam za solą więc kapary i szynka to byłoby zdecydowanie za wiele) i połowę pomidora, do pozostałych kapary i drugą połowę kawałków pomidora. Wbiłam po jajku, posypałam świeżo zmielonym pieprzem i wstawiłam do piekarnika. Czas pieczenia jest w tym przypadku uzależniony od preferencji smakowych - te zestawy spędziły w piekarniku ok 12 minut :) Na koniec posypałam jedzenie posiekanym szczypiorkiem. Takie śniadanie jest idealne z ciepłym chlebem posmarowanym masłem lub bułeczkami :)



4 komentarze:

  1. Na sam widok cieknie mi ślinka :) Powiedz mi gdzie kupiłaś te naczyńka do zapiekania ? I w jakiej cenie ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Te akurat z Duki za 10zl sztuka, ale ostatnio bardzo podobne były w Biedronce pakowane po 3szt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też dziś robiłam zapiekane jajka! Mój przepis troszkę inny ale widzę że Twoje też bardzo apetycznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Twoje z pewnością też były pyszne :) zdradzisz przepis? ;)

      Usuń