wtorek, 14 maja 2013

Tabule (Tabbouleh) - szybka sałatka

Wczoraj przyszła do mnie oczekiwana paczka z książkami i nie mogłam się powstrzymać by nie wypróbować jednego z wielu przepisów. Nastąpił krótki przegląd stanu kuchennych zapasów i wybrałam szybką sałatkę z krajów arabskich - tabbouleh (tabule).

Składniki na 6-8 porcji:


- 150g kaszy kuskus

- 1 pęczek natki pietruszki
- 1 duży ogórek
- 2 średnie pomidory
- 2 łyżki oliwy
- sok z małej cytryny
- sól
- pieprz
- odrobina świeżego tymianku

Kuskus przygotowałam wg przepisu na opakowaniu. Natkę pietruszki posiekałam na bardzo drobne kawałki, ogórka i pomidory obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę. Do przestudzonego kuskusu wrzuciłam kolejno pietruszkę, ogórka i pomidory, polałam oliwą i sokiem z cytryny i doprawiłam do smaku. W oryginalnym przepisie (z książki Diany Abu-Jaber "Język baklawy. Wspomnienia") nie było tymianku, ale wg mnie całkiem dobrze podbija smak sałatki. Buon appetito!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz