sobota, 25 maja 2013

Omlet z pomidorami i bazylią

Dziś odmiennie, bo śniadaniowo - jajka „wiejskie” same do nas przyszły, więc trzeba było jak najbardziej skorzystać z nadarzającej się okazji :)

Składniki na jeden omlet:
- 3 jajka
- 1 łyżka zimnej wody
- 1 duży lub 2 małe pomidory
- garść liści bazylii
- łyżka masła
- sól
- pieprz

Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki, wyjęłam gniazda nasienne (Mąż z chęcią je wyjadł :) ) i pokroiłam w kostkę. Bazylię opłukałam i drobno posiekałam. Do miseczki wbiłam jajka, dodałam bazylię, wodę oraz sól i pieprz (według uznania) i wszystko dokładnie wymieszałam małą rózgą. Na patelni (ok. 18cm) mocno rozgrzałam masło i wlałam masę jajeczną. Delikatnie obracałam patelnią żeby wszystko równo się ścięło. Kiedy na górze omletu zostało już bardzo niewiele surowej masy, na połowę z niego nałożyłam pomidory, chwilę jeszcze poczekałam i zsuwając na talerz delikatnie złożyłam na pół. Główny degustator orzekł, że nawet niezłe, czego by się po jajkach z pomidorem nie spodziewał ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz