sobota, 11 lutego 2012

Zupa z czerwonej soczewicy

Będąc na zakupach w markecie w oko wpadła mi czerwona soczewica. Co prawda nie miałam pomysłu co z niej zrobić, ale internet to dobra rzecz ;) Zapytałam wujka Googla co proponuje i wymyślił zupę z soczewicy. Oto przepis po moich modyfikacjach:


- 1 mała szklanka czerwonej soczewicy
- 425g pomidorów z puszki (pokrojonych i bez skórek)
- 1 litr bulionu warzywnego (świeży lub z kostki)
- ząbek czosnku
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- łyżeczka mielonej słodkiej papryki
- łyżeczka suszonej bazylii
- szczypta chili
- sól, pieprz


Do gotującego się bulionu warzywnego wrzuciłam soczewicę, dodałam łyżkę oliwy i gotowałam ok.10 min. Po tym czasie dodałam pomidory oraz zmiażdżony ząbek czosnku (prasko z Ikei dziękuję za pomoc :) ). Zmniejszyłam ogień i dusiłam zupę jeszcze około 5 minut. Na koniec doprawiłam mieloną papryką, chili, bazylią, solą i pieprzem. Zupę podałam przystrojoną nacią cebuli dymki.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz