wtorek, 3 grudnia 2013

Syrop piernikowy

Na dworze coraz zimniej, coraz cześciej w oknach i na podwórkach pojawiają się świąteczne światełka, więc kilka dni temu wyruszyłam na internetowe poszukiwania świątecznych pomysłów. Trochę mi to zajęło ale znalazłam - i dla dekoracji domu (wieńce adwentowe) i dla podniebienia - świetny syrop piernikowy z bloga Madame Edith. Jej przepis był dla mnie inspiracją za co serdecznie dziękuję :)

Składniki:
(na butelkę 350ml)

-1 szklanka wody
- 1 szklanka cukru
- 1 łyżeczka mielonego imbiru
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- 1 łyżeczka mielonych goździków
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 1/2 łyżeczki mielonego anyżu
- 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu

Do garnka wlewam wodę, dodaję cukier i wszystkie przyprawy. Na małym ogniu doprowadzam do wrzenia i gotuję jeszcze ok 15-20 min żeby syrop zgęstniał. Odstawiam, dodaję łyżeczkę ekstraktu, mieszam i przelewam do butelki. Idealny na długie zimowe wieczory jako dodatek do kawy i książki :)




4 komentarze:

  1. Idealny dodatek do grudniowej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja już zjadłam cały zapas na mikołajkową imprezę i musze zrobić nowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście robi się go baaardzo szybko :)

      Usuń